「魔法少女ですがダンジョンで無限に強くなってもいいですか」 王様は入ってきた魔法少女に語りかけた。 「おお、えりか殿!そなたを待っておったぞ!街の外れにダンジョンの入り口が現れて人々が恐怖しておる。 中には魔物がいるらしい。奥底に何があるのか見てきてくれ。」 えりかは答えた。 「はい。でも、まだこの魔法のステッキで殴ることしかできないのですが。」 ダンジョンの深淵に何がいるのか。 どんどん強くなる魔法少女の物語。 ◇フィーチャー 魔法(※)を選んで敵を攻撃するレトロJRPG風ターン性ハックアンドスラッシュです。 マップフィールド等の移動はなく、次々に敵が現れます。 レベルアップすることにより、最終的には無量大数を超える体力、攻撃力になります。 バトルや途中の寸劇ストーリには音声がついてます。 ※最大4択であり物理攻撃を含む ◇アイテム購入 「広告なし・経験値2倍」を購入すると、アプリ内の広告が出なくなり、経験値がおおむね2倍となります。 敵を倒した際に経験値が2倍となっています(端数計算の誤差あり)。
A really interesting take on a JRPG battle engine
I definitely enjoyed playing through this game. I can't read the language but I can get by, by recognizing the moves' names and MP cost. There is a nice big variety of spells and other moves in the game. Perhaps the one that costs 20MP is too overpowered, though it's probably intended to be that way (and only available late in the game). That 90% protection spell is oh so important in many battles. On any given round you only have four of your moves available, which a person might find frustrating ("that spell was not there when I really needed it"), but I think it is another really interesting quirk of this game and not a bad thing. The game seems well tested and balanced; it often gets challenging but never got so tough it was frustrating. If a boss was too tough, I needed another level or two (and/or a small change to strategy). Anyway, I highly recommend this game.
変更点は以下です。 * iOS 17に対応しました。 * 一部の敵が表示されないバグを修正しました。
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